Opis
IZOBRAŽEVANJE ZA DVOJEZIČNOST V KONTEKSTU EVROPSKIH INTEGRACIJSKIH PROCESOV. Učinkovitost dvojezičnih modelov izobraževanja v etnično mešanih okoljih Slovenije
Zbrala in uredila / Edited by: Lucija Čok
Monografija z naslovom » Izobraževanje za dvojezičnost v kontekstu evropskih itegracijskih procesov« je izvirno delo več slovenskih znanstvenic, raziskovalk s področja jezikoslovja, medkulturnega stika, večjezičnosti in izobraževanja za medkulturnost. Delo predstavlja izsledke obširne empirične komparativne raziskave izvedene v letih 2006 – 2008 na območjih Slovenske Istre, Prekmurja (Slovenija) ter na Tržaškem in Goriškem (Italija). Vprašanja s katerimi so se soočale raziskovalke in ki so obširneje predstavljena po posameznih poglavjih, se navezujejo na vplive različnih izobraževalnih programov, mikrookolja bivanja in nenazadnje spola na jezikovno znanje, vedenje o sobivajočih skupnostih in stališča mladih (osnovnošolcev in osnovnošolk) živečih na narodnostno mešanih območjih v Sloveniji in Italiji. Knjiga je iz vsebinskega vidika nedvoumni unikum saj je prvo delo v Sloveniji, ki se komparativno in obširneje loteva problematike učinkovitosti dvojezičnih modelov izobraževanja na narodnostno mešanih območij ter jih z vidika njihove (ne)učinkovitosti kritično prevprašuje. Ugotovitve, ki jih avtorice predstavijo so pomembne z vidika ohranjanja modelov dvojezičnega izobraževanja skladno s cilji ohranitve, zaščite in razvoja manjšin ter dvojezičnosti.
Iz recenzije dr. Mateje Sedmak
Izdajo monografije je finančno podprla: Javna agencija za knjigo Republike Slovenije