Opis
RAZVOJ OSNOVNE PISMENOSTI ENOJEZIČNIH IN VEČJEZIČNIH OTROK
Avtorica / Author: Anja Zorman
Monografija Razvoj osnovne pismenosti enojezičnih in večjezičnih otrok obravnava še neraziskano področje razvijanja osnovne pismenosti v prvem, drugem/tujem jeziku z različnih zornih kotov in je tudi prva monografija, ki poglobljeno in sistematično ponuja vpogled v psihološke razsežnosti razvoja osnovne pismenosti. Avtorica namreč razloži, katere so razlike med otroki, ki se opismenjujejo v različnih jezikovnih okoljih, in v povezavi s tem izpostavi področja, katerim se je treba posvetiti pri učenju branja in pisanja v drugem/tujem jeziku. V uvodnih treh sklopih avtorica predstavi razvijanje osnovne pismenosti kot temeljno izhodiščno zmožnost za uspešen razvoj učencev na številnih področjih, tako glede kritične analize modelov in metod tega področja kot raziskovanja glasovnega zavedanja. Pri tem osvetljuje tudi raziskovalno-analitično izsledke. V osrednjem delu so vzporedno orisane metode začetnega opismenjevanja, sodobni pristopi k učenju branja in pisanja ter študije medkulturnih vidikov, vse tudi v luči znanstvenega presojanja aktualnih strokovno-znanstvenih dognanj. V zadnjem delu, tudi na osnovi lastnih raziskovalnih izsledkov, razvije prenos na razvijanje osnovne pismenosti v drugem/tujem jeziku ter poda tudi smernice za aplikacijo izsledkov v učnih praksah.
Izdaja monografije je bila finančno podprta s strani Javne agencije za raziskovalno dejavnost Slovenije.