Opis
ANTROPOLOGIJA OPERE. Pomen idej o operi za razumevanje opernega fenomena in imaginarija
Avtor / Author: Vlado Kotnik
Kotnik v pričujočem delu prikaže historiat tako fenomena samega, ki dolgo oscilira med družabnostjo, agonistično prireditvijo v petju in se ne odloči dokončno ne za elitnost ne za popularnost, ko se v 19. in 20. stoletju ustali kot urbana, relativno množično »trošena« umetnost, namenjena predvsem srednjim slojem. In kakor umetnostni žanri od romantike naprej nastopi tudi kot nacionalna umetnost, ki naj bi ob drugih aspektih omogočila »spontano« nacionalno identifikacijo članov svojega občinstva.
Delo je pionirsko: po obsegu, globini in po konsistentnosti odstopa od vsega, kar je bilo v Sloveniji napisanega o operi, hkrati pa ugotavlja, zakaj je bilo napisanega tako malo in na način, kakor je bilo. Ena izmed teh problematik, in ne temeljna ali edina, so socialne, ideološke (semantične) in oblastne implikacije interpretacij, ki bodisi vzpostavljajo hegemonijo enega vrednostnega diskurza bodisi inducirajo polje vrednostnih, estetskih, intelektualnih, ideoloških itn. izbir, v katerem fenomen opera dobi razpoznavno obliko.
Iz recenzije prof. dr. Draga B. Rotarja
Izdajo monografije je finančno podprla: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije