Opis
MRTVAŠKI PLES V ISTRI. Beram in Hrastovlje
Avtor / Author: Tomislav Vignjević
Monografija Mrtvaški ples v Istri: Beram in Hrastovlje se posveča predvsem dvema mrtvaškima plesoma, ki sta nastala ob koncu srednjega veka in sta izjemno dragocena in svojevrstna primera tega motiva. Mrtvaški ples se v zgodovini likovne umetnosti pojavi najprej v Franciji okoli leta 1425 in se nato bliskovito razširi po skorajda vsaj Evropi, od Španije do Skandinavije. Gre za enega najznačilnejših ikonografskih motivov poznogotske in renesančne umetnosti, ki je značilen za duhovne, kulturne in umetnostne razmere poznega srednjega veka, a njegova sporočilnost in pomen močno presegata te časovne omejitve. V Istri sta v Marijini cerkvi v Beramu iz leta 1474 in v cerkvi sv. Trojice v Hrastovljah iz leta 1490 izvrstno ohranjena dva mrtvaška plesa, katerih pomen in specifike zelo presegajo lokalne okvire slikarstva v Istri v 15. stoletju. Oba sta izvirni, specifični varianti tega motiva. Pričujoča monografija vsebuje številne nove ugotovitve, analize in tudi metodološko prinaša nov pristop; novosti so predvsem v opredelitvah in analizi vplivov, ikonografskih specifik in številnih pomenskih prvin, ki jih vsebujeta ta dva izvrstna primerka mrtvaškega plesa.
Izdaja monografije je bila finančno podprta s strani Javne agencije za raziskovalno dejavnost Slovenije.