Izhod iz enostavnega načina

Kognitivno-inkluzivni pristopi k medjezikovnemu zavedanju pri jezikovni integraciji otrok s priseljenskim ozadjem

Nazaj na vrhnjo stran: Podstrani projektov

Evidenčna številka ARISZ6-50201

Trajanje projekta: 1. 10. 2023 – 30. 9. 2025

Nosilec projekta: ZRS Koper, Inštitut za jezikoslovne študije

Raziskovalni projekt izpopolnjuje oziroma nadgrajuje sedanje metode jezikovne integracije otrok s priseljenskim ozadjem z vidika inkluzivnih in kognitivnih pristopov pri učenju in poučevanju jezika in si s tem prizadeva izboljšati učno uspešnost priseljenskih učencev ter zmanjšati njihovo socialno izključenost.

Aris logo

Projektna skupina:

Vodja projekta


Raziskovalne aktivnosti:

Metodološko bomo projekt izvedli z intervencijami raziskovalca in študentov pedagoških ved (bodočih učiteljev) v šolski skupnosti (pri učiteljih, podpornem osebju in učencih). Opravili bomo vrednotenje stanja stopnje medjezikovnega zavedanja na šolah in izvedli usposabljanje za krepitev medjezikovnega zavedanja v skladu s pristopi sodelovalnega (aktivnega) učenja. Vsebine, ki bodo nastajale med učnim procesom, delavnicami medjezikovnega zavedanja, bo vsak učenec zbiral v svojem digitalnem/fizičnem listovniku medjezikovnega zavedanja, ki bo služil kot osnova za pripravo digitalnega rastočega priročnika za učitelje za urjenje in razvijanje medjezikovnega zavedanja.

Namen raziskovalnega projekta je izpopolniti metode jezikovne integracije otrok s priseljenskim ozadjem z vidika inkluzivnih in kognitivnih pristopov, s čimer bomo izboljšali učno uspešnost priseljenskih učencev in zmanjšali njihovo socialno izključenost. Projekt vključuje vse učence v šolski skupnosti v intenzivna urjenja medjezikovnega zavedanja, razvija in preizkuša specifične didaktične pristope ter učne tehnike, ki upoštevajo kognitivne vidike konceptualizacije prvega jezika za učence v drugi in tretji triadi osnovne šole. Projekt prispeva k izboljšanju jezikovne integracije in učne uspešnosti priseljenskih učencev v Sloveniji, kjer so trenutno njihovi dosežki nizki. S tem bo zmanjšana socialna izključenost teh otrok, kar bo prispevalo k bolj vključujoči in enakopravni družbi. Poleg tega bo projekt oblikoval nove didaktične pristope, ki bodo služili kot model za prihodnje izobraževalne programe in usposabljanje učiteljev, s čimer bo dolgoročno izboljšal pedagoške prakse in prispeval k boljšemu vključevanju priseljencev v izobraževalni sistem.

ObdobjeOpis in načrtovanje aktivnosti projektaRezultati in cilji
Oktober 2023 – Februar 2024Raziskovalno deloSnovanje in izdelava zbirke orodij za razvijanje medjezikovnega zavedanja.
  Ocena trenutnega stanja.Preverjanje ravni medjezikovnega zavedanja učiteljev in podpornega osebja v šolah.
  Oblikovanje predlogov in načinov vključevanja dejavnosti za razvijanje medjezikovnega zavedanja v obstoječe učne načrte.  Priprava predloga programa in oblikovanje metod za vključitev delavnic medjezikovnega zavedanja v obstoječe učne načrte.
Marec 2024 – Maj 2024Spodbujanje vključevanja pristopov medjezikovnega zavedanja in inkluzivne didaktike pri pouku slovenščine kot drugega/tujega jezika za učence priseljence.Usposabljanje učiteljev in podpornega osebja sodelujočih šol za delo z učenci priseljenci in uporabo orodij za urjenje medjezikovnega zavedanja.
Usposabljanje študentov sodelujočih fakultet za delo z učenci priseljenci in uporabo zbirke orodij za urjenje medjezikovnega zavedanja.
Oblikovanje konkretnih dejavnosti (osnutek priročnika).
Maj – Avgust 2024Raziskovalno deloPriprava portfolia za učence.
Maj 2024 – Avgust 2025Priprava strukture in vsebine za digitalno platformo.Zagon in promocija digitalne platforme.
September 2024Ocena trenutnega stanja.Preverjanje ravni medjezikovnega zavedanja učencev.
September 2024 – Februar 2025Posegi v razredu.Izvajanje delavnic za urjenje medjezikovnega zavedanja.
Marec 2025Ocena trenutnega stanja (po posegih).Ponovno preverjanje medjezikovnega zavedanja učencev.
Marec – September 2025Vrednotenje in analiza rezultatov in podatkov, pridobljenih v raziskavi.Priprava digitalnega priročnika za učitelje za razvijanje medjezikovnega zavedanja.
Promocija in diseminacija rezultatov.Promocija platforme ter povečevanje skupine uporabnikov in vsebine digitalne platforme.
Objava rezultatov raziskave v znanstvenih revijah.

Povezave