Izhod iz enostavnega načina

Ustvarjalni pristop za učenje jezikov – usposabljanje učiteljev

Inštitut za jezikoslovne študije (IJŠ) ZRS Koper je minuli teden v Centru humanističnih znanosti ZRS Koper organiziral usposabljanje za osnovnošolske in srednješolske učitelje na osnovi inovativnega učnega modela TILKA za pouk jezikov. Izobraževanja so se tokrat udeležili tudi predstavniki Zavoda RS za šolstvo in Urada za slovenske šole Deželnega šolskega urada Furlanije-Julijske krajine.

Učitelji spoznavajo ustvarjalne pristope, primerne za reševanje najbolj perečih izzivov sodobnega pouka jezikov, med drugim tudi slovenščine in italijanščine. Gre za spodbujanje bralnih navad, motivacijo za učenje slovnice prek sočasne obravnave književnih del, spodbujanje razprave v razredu z razvijanjem kritičnega mišljenja in zmožnosti nenasilne komunikacije za opolnomočenje mladih in premagovanje vseh vrst nasilja.

Model Tilka (Teaching Interculturality through Language and Literature for Conflicts Avoidance) je razvila dr. Vesna Mikolič, sicer predstojnica Inštituta za jezikovne študije (IJŠ) ZRS Koper. Model je udeležencem predstavila skupaj z Diano Košir, sourednico gradiv, soavtorico učbenika za slovenščino v srednjih šolah in raziskovalko Inštituta za jezikoslovne študije (IJŠ) ZRS Koper.

Tilka je obenem glavni junak istoimenske novele Simona Jenka. Ta obravnava temo družbeno nesprejetega posameznika, ki pa se na koncu vendarle opolnomoči. Zgodba namreč pripoveduje o mladeniču, ki ga zaradi njegove postave in oblačil zasmehuje družba (konkretno nevesta in njeni sorodniki), Tilka zato z dogodka pobegne. Avtor zaplet mojstrsko reši s humorjem, ko Tilka čez leta pripoveduje o tem, kako bi se – skoraj – poročil. Po besedah dr. Vesne Mikolič je bila novela hkrati tudi navdih za njihov projekt.   

Drugi del usposabljanja bo v petek, 24. oktobra.