Izhod iz enostavnega načina

Sosednji jeziki in skupna prihodnost: pedagogika za izobraževanje v obmejnih regijah

Mednarodni simpozij, ki bo potekal 18. septembra v Centru Lojzeta Bratuža v Gorici (Italija), organizira Znanstveno-raziskovalno središče (ZRS) Koper v sodelovanju z Univerzo v Novi Gorici (UNG) in Inštitutom za narodnostna vprašanja (INV) Ljubljana, združuje vodilne raziskovalce, pedagoge in strokovnjake s področja jezikoslovja, ki se bodo posvetili izzivom poučevanja in učenja jezikov v obmejnih regijah.

Govorniki se bodo na simpoziju dotaknili treh ključnih področjih, kjer bodo poudarili pomen »jezikovnega diskurza« v kontekstu odpiranja prostora (Gorice in Nove Gorice) in kako preseči retorično rušenje meja z ustvarjanjem pristnega sodelovanja v čezmejnih prostorih? Do zdaj namreč še ni bilo dogodkov, ki bi jasno izpostavili nujnost oblikovanja ustreznih jezikovnih politik za to novo odprtost.

Pozornost raziskovalcev, profesorjev in učiteljev bodo usmerili na ključne mednarodne prispevke, na pedagogike, projekte in interdisciplinarne pristope k poučevanju jezikov v obmejnih območjih ter predstavili rezultate raziskovalnega projekta, ki ga sofinancira Javna agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, ARIS z naslovom Krepitev (socio)konstruktivističnega pristopa pri poučevanju in učenju tujih jezikov v osnovnih šolah slovenskih obmejnih regij, (št J6-3132, CONTATTI 2021–2024/25) in spodbuja čezmejno sodelovanje, raziskovanje ter interdisciplinarni pristop pri razvoju pedagogike jezikov v stiku.

Program simpozija bo potekal v dveh delih. V dopoldanskem delu bodo slovenski in mednarodni strokovnjaki predstavili pomen učenja sosedskih jezikov v Sloveniji in Evropi ter izpostavili trajnost jezikovne raznolikosti, razlike v sprejemanju kulturne in jezikovne raznolikosti v obmejnih območjih ter inovativne pedagoške pristope. Svoje izkušnje bodo med drugim delili raziskovalci iz Italije, Nemčije in Nizozemske, ki bodo osvetlili večjezične in čezmejne modele poučevanja. Popoldanski del bo posvečen predstavitvi rezultatov projekta CONTATTI (2021–2024/25), ki se osredotoča na sociokonstruktivistične pristope k učenju jezikov v obmejnih šolah.

Namen simpozija je izpostaviti pomen učenja in poučevanja sosedskih jezikov ter oblikovanja inovativnih pedagoških pristopov v obmejnih regijah. Deležniki želijo spodbuditi čezmejno sodelovanje med akterji iz različnih panog pri gradnji skupne večjezične prihodnosti ter skupaj nadgrajevati medjezikovne ozaveščenost, čezmejno didaktiko literature ter pomen zgodovine in otroške književnosti pri grajenju kulturnega dialoga.