Izhod iz enostavnega načina

Nelida Nemec: POKRAJINA TELESA

Avtorica / Author: Nelida Nemec

Strani / Pages: 255

Leto / Published: 2017

ISBN: 978-961-6964-90-6

33,56  (Brez DDV: 31,96 )

Šifra: 978-961-6964-90-6
Kategorija:
Oznaka:

Opis

POKRAJINA TELESA. Mušič v vidu Merleau-Pontyja

Avtorica / Author: Nelida Nemec

V monografiji “Pokrajina telesa. Mušič v vidu Merleau-Pontyja” avtorica obravnava delo slikarja in delo filozofa umetnosti, tj. Zorana Mušiča in Mauricea Merleau-Pontyja. Vsak od njiju je ustvaril svoj način aktivnega eksistiranja v svetu, in je izoblikoval svoj likovni oziroma filozofski jezik, s katerim je artikuliral svoj modus “biti v svetu”. Medtem ko je Mušič v svoje slikarstvu iznašel način, kako upodobiti žive prizore sončne pripeke, Benetk in celo dematerializirane groze, je Merleau-Ponty v svojih delih, kot sta knjiga Fenomenologija percepcije in članek “Oko in duh” filozofsko razložil načine, na ktere je moderni slikar upodabljal ali vzpostavljal trenutke eksistencialne resničnosti, ki so enako avtentično kot človeški utelešeni pogled udejanjali nepsoredni odnos (včasih celo kot zlitje) resnice dejnskosti in njene slikarske dinamične upodobitve. Merleau-Pontyje je kot eksemplaričen slikar moderne dobe služil Paul Cézanne, ki je naredil prelomni korak v slikarstvo moderne. Merleau-Ponty o Zoranu Mušiču ni pisal (niti ga verjetno ni poznal), sta pa oba z Mušičem prebila veliko časa v Parizu, ki je v sredni perteklega stoletja še vedno veljal za svetovno prestolnico umetnosti. Mušič je bil eden od številnih prišlekov, ki so občasno bivali v Parizu, Merleau-Ponty pa je – s svojo predanostjo vidnemu tudi sam oddaljen od svojih eksistencialističnih prijateljev, ki so se raje kot v slike poglabljali v romane – vztrajno opominjal, da je zlasti slikarstvo tista umetnost, ki nam nudi privilegiran dostop do resnice, sveta in našega telesa v njem. Pri tem mu je prav Cézanne predstavljal privilegiran primer takšnega slikarstva.

Monografija pomembno prispeva k še vedno trajajočim razpravam o pomenu Merleau-Pontyja za razumevanje moderne umetnosti ter izpostavlja vzporednice med Mušičevim slikarstvom ter Merleau-Pontyjevo eksistencialno fenomenologijo, pri čemer tvori Paul Cézanne vezni člen med njima.

Oba protagonista monografije ostajata predmet izjemno velikega zanimanja. Povezava Merleau-Pontyja in Mušiča odpira nadaljnje možnosti za boljše razumevanje vsakega od njiju. V tem se izkazuje tudi pomen monografije za slovenski in mednarodni prostor. (Iz recenzije prof. dr. Aleša Erjavca)

 

Izdaja monografije je bila finančno podprta s strani Javne agencije za raziskovalno dejavnost Slovenije.

 

Dodatne podrobnosti

Teža 1,115 kg
Dimenzije 21,5 × 30,5 cm