06 Apr 2020

MiR – Morje in reka, mlinščice in Rižana

V zadnjih mesecih preteklega in prvih mesecih letošnjega leta še pred pojavom koronavirusa v Sloveniji je Inštitut za jezikoslovne študije ZRS Koper s partnerjema kmetijo Vina Bordon in inženirjem energetike Zmagom Mikoličem v okviru projekta “MiR – Morje in reka, mlinščice in Rižana” LAS Istre organiziral več delavnic za osnovnošolce.


Stik z naravo, vodo, reko Rižano in njeno kulturno in naravno dediščino je navdušil okrog 170 učencev Osnovne šole Lucija, Osnovne šole Elvire Vatovec Prade in Osnovne šole Dekani. Veliko šolarjev, peto-, šesto- in sedmošolcev, je na začetku priznalo, da o reki Rižani ne vedo nič ali zelo malo, za mlinščice so večinoma slišali prvič, prav tako za mline na reki Rižani in nekdanje potrebe velikega Trsta po moki in kruhu.

Šolarji so pozorno sledili vsem dejavnostim delavnic, tako predstavitvi Bordonovega mlina kot pogovoru z devetdesetletnikom Kristijanom Kofolom, ki se je rodil v eni zadnjih mlinarskih hiš ob Rižani, tako predavanju o obnovljivih virih energije in energetski samooskrbi kot o tem, kako iz vode nastane elektrika. Najbolj pa jih je pritegnila izdelava mlinčkov, ki jih bodo lahko tudi sami preizkusili na reki Rižani.

O vsem tem je tekla beseda tudi na skupnem sprehodu po delu poti, ki nastaja ob Rižani v okviru projekta. Vsekakor je pohvalno, da se učitelji odločajo za sodelovanje v tovrstni “šoli v naravi”, organizatorji pa so bili navdušeni nad radovednostjo in pozornostjo učencev.

Z obojestransko željo, da se ob reki še kdaj srečajo, so si pomahali v slovo. Res si lahko nadejamo, da nam bo pandemija kmalu dovolila vrnitev v naravo tudi ob skupinskem druženju, seveda z jasnim zavedanjem o pomenu reke, vode in narave sploh.

Dodaj odgovor